Jak zdrowo żyć i nie zwariować: czerwca 2014

poniedziałek, 30 czerwca 2014

Znaczenie antyoksydantów (przeciwutleniaczy) w naszej diecie.

Nareszcie udało mi się wyrwać na 2 dni urlopu :) Niezbyt dużo, ale zawsze coś. W planach miałam intensywny wypoczynek i treningi przed maratonem MTB, w którym mam zamiar za miesiąc wystartować, niestety pogoda skutecznie pokrzyżowała mi plany.

Dlatego dzisiejszy wpis będzie bez gotowania za to o wpływie tlenu na nasze zdrowie. Oczywiście każdy wie, że bez tlenu nie ma życia, ale nie każdy wie, że ten życiodajny składnik może być również zabójczy.
Chodzi o wpływ na nasz organizm wolnych rodników, które poprzez udział w destrukcyjnych reakcjach utleniających mogą przyczynić się do powstania ponad 60 różnych chorób, przyspieszają również proces starzenia naszego organizmu.

Czarna porzeczka -  bogate źródło antyoksydantów

czwartek, 26 czerwca 2014

Sałatka makaronowa z suszonymi pomidorami i... melonem

Sezon sałatkowy w pełni i chociaż ten przepis nie jest typowo sezonowy, bo większość składników (a w zasadzie wszystkie) kupimy bez problemu o każdej porze roku, to i tak polecam, bo sałatka jest wyśmienita :) A przepis mojej mamy - mistrzyni sałatek ;)

niedziela, 22 czerwca 2014

Krem z kalarepy

Dla wielbicieli kremowych zup i kalarepy, na którą właśnie trwa sezon, przepis na szybki i zdrowy krem. Na końcu przepisu warto poczytać o właściwościach zdrowotnych kalarepy, bo to niepozorne warzywo ma ich naprawdę sporo ;)




Sałatka z roszponką fetą i bakaliami

Moja ulubiona sałatka na szybko. Idealna do pracy zamiast obiadu, ponieważ jest tak syta, że w zasadzie możemy ją zjeść jako samodzielny, lekki posiłek.

Produkty o bardzo wysokim (!) indeksie glikemicznym

Dzisiaj ostatnia ściągawka z produktów i ich IG. Tym razem "czarna lista", czyli produkty, których raczej należy się wystrzegać. Piszę "raczej", bo nie jestem za popadaniem w skrajności. Jeśli ktoś lubi arbuza, to od czasu do czasu można go zjeść, szczególnie, że jest to owoc sezonowy.
Po prostu dobrze mieć świadomość jakie produkty mają wysoki IG i brać to pod uwagę podczas przygotowywania posiłków. Na szczęście lista ta jest znacznie krótsza niż pozostałe ;)




Ciasto francuskie z botwinką i serem feta

Latem zawsze w dziwny sposób przybywa mi obowiązków (ale też przyjemności ;) co niestety sprawia, że w domu jestem tak późno, że już nie bardzo jest kiedy gotować. Widać to w ilości wpisów jakie ostatnio wrzucam na bloga ;) Nie oznacza to, że latem stołuję się w fast foodach, ale z braku czasu wybieram przepisy raczej nie wymagające długiego stania przy garach, a często tak proste, że nie warto tego publikować ;)

Za to dzisiaj będzie coś równocześnie prostego i szybkiego, a do tego smacznego, czyli botwinka z miodem i fetą na cieście francuskim.



środa, 4 czerwca 2014

Koktajl bananowy z rodzynkami

Dzisiaj naszła mnie straszliwa ochota na truskawki, niestety kiedy postanowiłam, że robię koktajl, okazało się, że najbliższy warzywniak zamknęli 10 minut wcześniej. No cóż, życie... ;)
Na szczęście zostały mi jeszcze 3 banany, a jak się nie ma co się lubi... Nie, że nie lubię bananów, no, ale dzisiaj miały być truskawki ;)


wtorek, 3 czerwca 2014

Owsiane batoniki z bakaliami i miodem

Za oknem pogoda niezbyt zachęcająca do czegokolwiek, ale to dobrze się składa, bo wciąż jestem chora, a lekarz kazał odpoczywać ;)
Niestety naszła mnie ochota na coś słodkiego, na szczęście jest owsianka, miód i bakalie i jest szybki przepis, który rozwiąże mój problem :D



poniedziałek, 2 czerwca 2014

Kotlety z zielonej soczewicy z sosem jogurtowo-miętowym

Dzisiaj leżę w łóżku i choruję, bo jak co roku na przełomie maja i czerwca dopadła mnie grypa ;) Na wyjście po zakupy nie bardzo mam siłę, ale choroba, nie choroba, jeść trzeba. Dlatego po szybkim przeglądzie lodówki i szafek w kuchni zdecydowałam się na kotleciki z zielonej soczewicy z sosem jogurtowo-miętowym, a do tego surówka z rzodkiewki.


Instagram
Durszlak.pl