Jak zdrowo żyć i nie zwariować: maja 2014

czwartek, 29 maja 2014

Kotlety bezglutenowe z kaszy jaglanej i botwinki

Ostatnio były przepisy bardziej śniadaniowe. Dzisiaj pomysł na obiad (zaczerpnięty z bloga Jadłonomia), a konkretnie na wegańskie, bezglutenowe kotlety z botwinką, na którą akurat trwa sezon.



piątek, 23 maja 2014

Produkty o wysokim indeksie glikemicznym (50-75)

A oto kolejna lista popularnych produktów, oraz ich indeksu glikemicznego, tym razem produkty o wysokim IG. Stosując dietę o niskim IG nie powinno spożywać się w zbyt dużych ilościach produktów o IG powyżej 55.
Tutaj link gdzie opisuję ogólne zasady tej diety: Metoda Montignaca (Dieta niskiego IG)

Chleb orkiszowy - 50
Ciasto z mąki pszennej (bez cukru) - 50
Kiwi - 50
Makaron durum -50
Mango- 50
Musli (bez cukru) - 50
Ryż basmanti - 50
Ryż brązowy - 50
Sok ananasowy | jabłkowy | z żurawiny (niesłodzone) - 50


Pasta jajeczna z suszonymi pomidorami i rzerżuchą - szybka, łatwa i pożywna.

Nareszcie zaczęło się prawdziwe lato i letnie temperatury, dlatego trochę szkoda czasu na siedzenie w kuchni ;) Dlatego w najbliższym czasie przepisy będą raczej proste i szybkie, co nie znaczy, że mało smaczne ;)
Dzisiaj rano zrobiłam pastę jajeczną według mojego przepisu.


środa, 21 maja 2014

Podróże kulinarne trochę inaczej...

 Dzisiaj wpadł mi w ręce bardzo ciekawy tekst ilustrowany fajnymi zdjęciami, więc polecam ;) Jest to swojego rodzaju fotoreportaż, autorstwa pary fotografów Perer'a Menzel'a i Faith D'Aluisio, którzy podróżując po świecie prosili napotkanych ludzi o to by pozowali im wraz ze swoją... dzienną porcją jedzenia ;) Co ciekawe policzyli również ile każda z tych osób przeciętnie zjada kalorii każdego dnia. Różnice są naprawdę spore ;)

Tutaj możecie obejrzeć zdjęcia [klik]

http://www.dose.com/lists/2715/23-Photos-Of-People-From-All-Over-The-World-Next-To-How-Much-Food-They-Eat-Per-Day 

wtorek, 13 maja 2014

Twarożek z oliwkami

Każdy wie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ale często mamy problem z tym co przygotować żeby było zdrowo i pożywnie, a przy tym żeby nie jeść na okrągło tego samego ;) Moim rozwiązaniem tego dylematu są pasty, lub twarożek w różnych wariantach...




piątek, 9 maja 2014

Produkty o niskim indeksie glikemicznym (35-50 IG)

Poniżej ściąga z produktami o średnim indeksie glikemicznym, czyli w przedziale między 35-50.

Tutaj link do opisu metody Montignaca -> klik ;)

A tutaj Produkty o bardzo niskim indeksie glikemicznym 

Produkty podświetlone na niebiesko - po kliknięciu, w nowej karcie otworzy się przepis z tym produktem.

Lista najpopularniejszych produktów o niskim (35-50) indeksie glikemicznym (IG):

Marokańska zupa z soczewicą i cynamonem

 Kuchnię marokańską lubię dlatego, że podobnie jak samo Maroko, jest ona wypadkową różnych wpływów jakim poddawany był ten kraj przez stulecia. Mimo, że kuchnia marokańska jest uznawana za typowo "mięsną", to bogactwo składników i przypraw używanych do przyrządzania potraw jest tak duże, że nawet wybredny wegetarianin znajdzie coś dla siebie ;)






niedziela, 4 maja 2014

Spaghetti śródziemnomorskie z cukinią

Jako gorliwa wyznawczyni Kościoła Latającego Potwora Spaghetti, dziś przy niedzieli, nie miałam problemu co ugotować na obiad, bo wybór był prosty ;)

Nie przepadam za spaghetti z tradycyjnymi ciężkimi sosami, za to uwielbiam makaron razowy, pełnoziarnisty z suszonymi pomidorami i cukinią.



sobota, 3 maja 2014

Omlet wytrawny z oliwkami i suszonymi pomidorami

Dzisiaj śniadanie jedliśmy ...o 16:00 ;) Myślę, że idealnym pomysłem na posiłek jedzony w porze późno-obiadowej, ale będący śniadaniem jest omlet.
Ten był "śródziemnomorski" z oliwkami i suszonymi pomidorami w oliwie.


czwartek, 1 maja 2014

Palak Paneer (पालक पनीर)

Jeśli o mnie chodzi, to kuchnia, która najbardziej mi odpowiada, to kuchnia indyjska i generalnie kuchnia azjatycka. Przygotowanie większości potraw nie jest specjalnie skomplikowane, o czym niestety nie zawsze wiedziałam ;) Podczas moich dwóch pobytów w Indiach, zawsze zajadałam się Palak Paneer, ale jakoś nigdy nie przyszło mi na myśl, że zrobienie tej potrawy może być tak proste i szybkie, no i że nie ma tam jakichś super egzotycznych składników, których zdobycie w Polsce graniczy z cudem.

Produkty o bardzo niskim indeksie glikemicznym (od 0 do 34)



Produkty, które na diecie niskoglikemicznej możemy jeść bez obaw to m.in:

P.S Niektóre nazwy produktów zaznaczone są na niebiesko - klikając w link w nowej karcie otworzy Ci się przepis na potrawę z użyciem tego składnika. To takie ułatwienie jeśli nie masz pomysłu na to co przygotować do jedzenia z niskim IG ;)

Jajka - 0
Kawa i herbata (niesłodzone) - 0                 
Majonez tradycyjny - 0
Owoce morza - 0
Ryby - 0
Sery tłuste - 0
Sos sojowy (bez cukru) - 0
Śmietana (kwaśna) - 0
Tłuszcze roślinne i zwierzęce - 0
Wino wytrawne - 0
Wołowina - 0 
-----------------------------------------------------
Ocet -5
Przyprawy (bazylia, oregano) -5
Skorupiaki - 5
------------------------------------------------------

Instagram
Durszlak.pl