Jak zdrowo żyć i nie zwariować: Twarożek z oliwkami

wtorek, 13 maja 2014

Twarożek z oliwkami

Każdy wie, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, ale często mamy problem z tym co przygotować żeby było zdrowo i pożywnie, a przy tym żeby nie jeść na okrągło tego samego ;) Moim rozwiązaniem tego dylematu są pasty, lub twarożek w różnych wariantach...




Świetnym pomysłem na szybkie i lekkie śniadanie jest twarożek z oliwkami i olejem lnianym. Olej lniany jest doskonałą alternatywą dla wegetarian, ponieważ jest bogatym źródłem kwasów omega-3. Nasz organizm sam ich nie produkuje, a więc musimy dostarczać je z "zewnątrz". Najbardziej powszechnym źródłem tych kwasów są ryby, szczególnie te tłuste jak łosoś, czy tuńczyk. Natomiast jeśli nie jemy mięsa, powinniśmy przyjrzeć się bliżej właśnie olejowi lnianemu, ponieważ len jest bogatym źródłem nie tylko omega-3, ale również błonnika, który reguluje poziom cholesterolu i glukozy we krwi, oraz wspomaga trawienie.

Składniki:

- ser biały chudy (200g)
- czarne oliwki
- suszone pomidory w oliwie
- olej lniany (ok 40ml)
- sól i pieprz
- pietruszka
- słonecznik łuskany
-łuskane pestki dyni
- sezam

Przygotowanie:

Wszystkie składniki oprócz oleju lnianego i słonecznika, oraz pietruszki miksujemy blenderem. Następnie wsypujemy słonecznik, dolewamy olej lniany i mieszamy łyżką. Nakładamy na chleb i posypujemy pietruszką.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram
Durszlak.pl