Jak zdrowo żyć i nie zwariować: Pasta jajeczna z suszonymi pomidorami i rzerżuchą - szybka, łatwa i pożywna.

piątek, 23 maja 2014

Pasta jajeczna z suszonymi pomidorami i rzerżuchą - szybka, łatwa i pożywna.

Nareszcie zaczęło się prawdziwe lato i letnie temperatury, dlatego trochę szkoda czasu na siedzenie w kuchni ;) Dlatego w najbliższym czasie przepisy będą raczej proste i szybkie, co nie znaczy, że mało smaczne ;)
Dzisiaj rano zrobiłam pastę jajeczną według mojego przepisu.


Zwykle śniadanie do pracy przygotowuję sobie wieczorem, jednak wczoraj pogoda była tak ładna, że po przyjściu do domu rzuciłam wszystko i poszłam na rower, a po treningu "stanie przy garach" to ostatnia rzecz na jaką mam ochotę ;)
Gdy rano się budzisz i okazuje się, że nie masz śniadania do pracy rozwiązaniem jest oczywiście pasta ;)

Składniki:
-2 jajka
-2 plasterki suszonego pomidora w oliwie
-rzeżucha
- słonecznik łuskany
- dynia łuskana
-sezam
-kurkuma
-pieprz i sól
-olej lniany (lub oliwa z oliwek)

Przygotowanie:
Jajka gotujemy na twardo, w międzyczasie możemy pójść się umyć/ubrać/uczesać ;)
Resztę składników wrzucamy do blendera - blendujemy... voila!

Takie śniadanie nie dość, że smaczne, to również zdrowe, gdyż:

Jajka - duża zawartość białka (jest to najbardziej wartościowe białko poza mlekiem matki) i niski indeks glikemiczny. Wiadomo - śniadanie najważniejszy posiłek dnia, więc białeczko musi być (szczególnie jak się do pracy jeździ rowerem). Najlepszy wybór dla wegetarian, gdyż jajka zawierają witaminy z grupy B (zwykle zawarte w mięsie) takie jak B2 i B12. Jajka są również jednym z nielicznych źródeł witaminy D, której nasz organizm sam nie produkuje, trzeba więc dostarczać ją sobie z "otoczenia".

Ziarna (słonecznik, sezam, dynia) - wspomagają przemianę materii, słonecznik jest niezwykle bogaty w fitosterole, które zapobiegają chorobom serca i chronią przed rakiem prostaty. Słonecznik zawiera kwas foliowy, selen i magnez, oraz kwas foliowy i witaminę E.

Pomidor- dostarczają nam witaminy C i potasu, zawierają również silny antyoksydant - likopen, oraz polifenole hamujące rozwój komórek nowotworowych prostaty i wątroby.

Kurkuma - ja sypię ją gdzie tylko się da ;) Nie ma bardzo intensywnego smaku i pasuje do bardzo wielu potraw, a korzyści z jej spożywania są ogromne, gdyż poza tym, że zawiera m.in żelazo, mangan, potas, witaminę C i witaminę B6, to kurkumina zawarta w kurkumie ma silne właściwości antyoksydacyjne (a więc pomaga zapobiegać nowotworom i starzeniu komórek), oraz przeciwzapalne.

Rzeżucha - zawiera duże ilości witaminy C, a także soli mineralnych i pierwiastków takich jak żelazo czy magnez. Ma bardzo wysoką zawartość wapnia ( z roślin bogatsze w wapń są tylko orzechy laskowe), a więc pozytywnie wpływa na tkankę kostną. Rzeżuchą powinny zajadać się osoby z niedoczynnością tarczycy, gdyż jest ona źródłem łatwo przyswajalnego jodu. Cukrzycy również powinni dodawać ją gdzie się da gdyż obniża poziom cukru we krwi, a zawarty w niej chrom reguluje pracę trzustki.

Olej lniany- bogate źródło kwasów Omega-3 (zwykle występującego w rybach), kolejny dobry wybór dla wegetarian ;) Ziarna lnu zawierają również spore ilości błonnika rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego, który wspomaga trawienie i reguluje poziom cholesterolu. Bogate źródło lignanów, które pomagają chronić przed rakiem piersi i okrężnicy.

Podsumowując : pasta jest super szybka i prosta do zrobienia, a korzyści z jej jedzenia są bardzo szerokie ;) Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram
Durszlak.pl