Super zdrowy koktajl cytrynowo-pietruszkowy ;) Pycha!

Nie lubicie pietruszki? To koniecznie musicie spróbować tego koktajlu ;) Jeśli lubicie to tym bardziej!

Koktajl z pietruszki i cytryny - wbrew pozorom bardzo smaczny ;)



Zacznę od tego, że nigdy nie byłam specjalną fanką pietruszki, mimo, że wiem, że jest bardzo zdrowa. Kojarzyła mi się ona głównie z przedszkolem i sztywnym zielskiem pływającym w tłustym rosole ;)

Ostatnio jednak moja przyjaciółka powiedziała mi o koktajlu z pietruszki i cytryny, a ponieważ nie bardzo chciałam uwierzyć, że rzeczywiście może być dobry... postanowiłam go zrobić ;)

Składniki:
- pęczek natki pietruszki
- 3 cytryny
- opcjonalnie łyżeczka cukru trzcinowego
- woda mineralna (2 szklanki)

Przygotowanie:
Pietruszkę kroimy, odcinamy twarde łodygi i wrzucamy do blendera. Cytryny wyciskamy i również wlewamy do blendera. Zalewamy wodą, dodajemy cukier i blendujemy. Gotowe!

Czas przygotowania poniżej 5 minut :)




Koktajl pietruszkowo-cytrynowy

 Właściwości zdrowotne natki pietruszki:


1. Wpływa pozytywnie na proces trawienia
2. Posiada właściwości antyseptyczne
3. Zapobiega infekcjom układu moczowego
4. Pietruszka odświeża oddech i maskuje nieprzyjemny zapach z ust (np po zjedzeniu czosnku)
5. Duża zawartość witaminy A korzystnie wpływa na wzrok
6. Tylko jedna łyżka stołowa pietruszki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C!

Smacznego :)

P.S Koktajl ten smakuje również bardzo dobrze w wersji alkoholowej ;) Z pewnością na imprezie zdrowiej jest podać takiego drinka z dodatkiem lodu i wódki niż niezdrową colę z wódką ;)

Komentarze

Popularne posty