Bezglutenowe placki z cukinii i amarantusa z czarnuszką

Jakiś czas temu kupiłam ziarna amarantusa, ale nie bardzo wiedziałam jak je wykorzystać, bo do tej pory używałam tylko amarantusa ekspandowanego, który nadaje się do użycia bez żadnej obróbki. Dlatego ziarna leżały sobie jakiś czas w szufladzie kuchennej, aż do teraz kiedy kupiłam sobie młynek do kawy ;)

Placki z cukinii i amarantusa



Bardzo lubię placki ziemniaczane, ale również bardzo rzadko je jem. Powody są dwa: pierwszy, to fakt, że są dosyć tuczące, drugi, chyba ważniejszy - nie znoszę obierać ziemniaków ;)

Na szczęście mamy sezon na cukinię! Z amarantusa, o którym wspomniałam zrobiłam mąkę mieląc ziarna w młynku do kawy...

Składniki: (na ok 25 placków)

- 2 średniej wielkości cukinie
- 1 duża cebula
- 6 łyżek mąki z amarantusa (lub innej)
- 2 jaja
- ok 40 g sera twarogowego wędzonego (lub innego twarogu)
- szczypta czarnuszki
- sól i pieprz

Składniki na sos:
- 200g jogurtu naturalnego
- 1 ząbek czosnku
- 25g sera gorgonzola
- szczypta ziół prowansalskich

Przygotowanie:

Cukinię ścieramy na tarce z drobnymi oczkami, wkładamy do durszlaka i odstawiamy (na ok 10 minut). Odciskamy wodę.
Cebulę pokrój na małe kawałki, po 10 minutach wymieszaj z odcedzoną cukinią, mąką z amarantusa, jajkami, serkiem i czarnuszką. Dopraw solą i pieprzem.

Sos. Wyciskamy ząbek czosnku, gorgonzolę rozdrabniamy. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i odstawiamy do lodówki na 10-15 minut.

Placki smażymy na nieprzywierającej patelni z minimalną ilością oleju lub oliwy, powinny być raczej niewielkie i możliwie płaskie żeby się nie rozpadały.

Smacznego!


Placki z cukinii i amarantusa z czarnuszką
Książka "Ziarna dają siłę"


Placki z cukinii z sosem jogurtowym















Komentarze

Popularne posty