Jak zdrowo żyć i nie zwariować: Lunch box do pracy - warzywa na parze, owoce i orzechy. Awokado zamiast masła.

niedziela, 28 września 2014

Lunch box do pracy - warzywa na parze, owoce i orzechy. Awokado zamiast masła.

Lato niestety zbliża się ku końcowi,co smuci mnie bardzo. Po pierwsze z tego powodu, że ilość słońca ma duży wpływ na moje samopoczucie, po drugie trudniej będzie kupić warzywa i owoce sezonowe.
Dzisiaj na coniedzielnym targu kupiłam trochę świeżych warzyw i owoców, więc jutrzejsze jedzenie do pracy będzie zdrowe i pożywne :)

Fasolka szparagowa z bułką tartą i avocado



Ostatni weekend września okazał się bardzo ciepły i słoneczny, dlatego te dwa dni starałam się wykorzystać na przyswojenie ze słońca jak najwięcej witaminy D ;) Pierwszego dnia wybierając się na długi spacer. Drugiego dnia kiedy miałam właśnie wychodzić na rower, dostałam sms'a od przyjaciół, że wybierają się na pizzę. Trzeba było rzucać monetą - pizza, czy rower. Wypadł orzeł, czyli rower. Ale i tak poszłam na pizzę (właściwie pojechałam na rowerze) ;) Po drodze jeszcze na lody, no a do pizzy - wiadomo, piwo ;)


Czas na awokado

No ale czasem trzeba sobie pofolgować i myślę, że akurat weekend i spotkanie z przyjaciółmi są do tego najlepszą okazją.
Dlatego jutro do pracy biorę tylko zdrowe jedzenie ;)

Na śniadanie będzie amarantus ekspandowany z miodem i mlekiem i malinami.

Na obiad przygotowałam marchewkę i kalarepę gotowane na parze, oraz fasolkę szparagową.
Fasolka szparagowa bez masła z bułką tartą to nie to samo, a ponieważ ma być zdrowo zamiast masła postanowiłam użyć awokado.

Awokado rozgniatamy widelcem, na patelnię lejemy małą łyżkę oliwy z oliwek, podsmażamy avocado. Doprawiamy solą, pieprzem i czosnkiem. Dodajemy 2 małe łyżki bułki tartej.

To wszystko można posypać suszonymi pomidorami i czosnkiem.

Na deser nektarynka i orzechy laskowe (6 orzechów laskowych zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na magnez).

Kalarepa i marchewka gotowane na parze | nektarynka i orzechy laskowe



Masło spokojnie możemy zastąpić awokado, które choć i tak kaloryczne (jest to chyba najbardziej kaloryczny owoc) jest znacznie bardziej dietetyczne. Zawiera ono kwas oleinowy, który obniża poziom cholesterolu, a więc zupełnie odwrotnie niż masło.

Avocado zawiera więcej potasu niż banany. Potas odpowiada m.in za prawidłowe działanie układu nerwowego i ciśnienie krwi.

Owoc ten bogaty jest również w witaminy A,C i E, które zaliczane są do silnych przeciwutleniaczy, oraz witaminy z grupy B, głównie kwas foliowy.

Awokado ma bardzo niski indeks glikemiczny IG=10 dzięki czemu po jego spożyciu nie rośnie nam gwałtownie poziom cukru we krwi i nie jesteśmy senni 

Orzechy laskowe 
- orzechy mimo, że wybitnie zdrowe, są również dosyć tłuste, więc bardzo duże ilości nie są polecane osobom dbającym o linię, jednak zaledwie 6-7 tych orzechów zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na magnez (dobre rozwiązanie dla osób, które nie wyobrażają sobie dnia pracy bez kilku kaw).

Jest to również bogate źródło witaminy E - 25g orzechów laskowych to całodzienne zapotrzebowanie na tą witaminę.

Dla mnie jest to idealna przekąska do pracy, gdyż jest ona zalecana dla osób wyczerpanych nerwowo, i intensywnie pracujących umysłowo ;)


W awokado jest też dużo potasu (więcej niż w bananach), który reguluje ciśnienie krwi, czuwa nad prawidłową pracą serca, a także wpływa korzystnie na układ nerwowy.
Owoc ten zawiera sporo witamin C, E i A – silnych przeciwutleniaczy, które mają działanie przeciwnowotworowe, a także witamin z grupy B, wśród nich szczególnie cenny jest kwas foliowy, który zapobiega wadom rozwojowym płodu.
Jedzenie awokado dobrze wpływa też na oczy, jest w nim bowiem luteina i zeaksantyna.


http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/awokado-wlasciwosci-i-wartosci-odzywcze_42136.html






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Instagram
Durszlak.pl